تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آذر 1401 - 20:21
کد خبر : 6656

اجرای طرح رایگان بهینه سازی موتورخانه ها/ جایگاه شرکت گاز استان کرمان در صدر جدول کشور

اجرای طرح رایگان بهینه سازی موتورخانه ها/ جایگاه شرکت گاز استان کرمان در صدر جدول کشور
مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت:مصرف بهینه گاز و صرفه جویی در مصرف آن و همچنین رعایت نکات ایمنی گاز با توجه به قرار گرفتن در فصل سرد سال موضوعی است که حایز اهمیت بوده و مردم نیز بایستی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند

به گزارش نسیم صبا:منوچهر فلاح خاطرنشان ساخت:ایران کشوری است که دارای دومین ذخایر گاز دنیا و چهارمین مصرف کننده گاز طبیعی در دنیاست و امروزه بیش از ۹۵ درصد جمعیت کشور از نعمت گاز برخوردار می باشند.
وی با اشاره به تاسیس شرکت گاز استان کرمان در سال ۱۳۷۲ادامه داد:سیرجان و رفسنجان اولین شهرستانهایی بودند که در استان کرمان از نعمت گاز برخوردار شدند.
فلاح افزود:در حال حاضر شرکت گاز استان کرمان در صدر جدول کشور قرار دارد و در چهار سال اخیر نیز۹۴۰۰کیلومتر شبکه گازرسانی ایجاد کرده ایم.
وی با اشاره به این مطلب که در حال حاضر ۸۴درصد جمعیت استان کرمان از نعمت گاز برخوردار هستند افزود:۹۸درصد از جمعیت شهری و ۵۷درصد از جمعیت روستایی گازرسانی شده اند.
فلاح خاطرنشان ساخت: همه شهرستانهای جنوبی استان گازرسانی شده اندو همچنین ۷۶شهر از۸۴ شهر استان کرمان نیز گازدار شده اند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت:در چهار سال گذ‌شته با گازرسانی در استان ۹۰لیتر مصرف فرآورده های نفتی کاهش یافته و بزرگترین کار در مبارزه
با قاچاق سوخت نیز گازرسانی می باشدکه با توسعه گازرسانی می توان با این پدیده شوم مبارزه کرد.

وی اظهار داشت:با گازرسانی به هفت شهرستان جنوبی استان کرمان نزدیک به یک میلیون سیلندر گاز مایع از دوش مردم برداشته شد.
فلاح در خصوص برنامه های شرکت گاز استان در دهه مبارک فجر امسال گفت:در ایام الله دهه فجر امسال دو شهر علی آباد جیرفت و منوجان و ۲۰۰روستای استان گازرسانی خواهند شد.
مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان همچنین یادآور شد:طرح رایگان بهینه سازی موتورخانه ها از زمستان سال گذشته آغاز شده ودر سه بخش عایق کاری، تنظیم شعله و رسوب زدایی انجام خواهد شدو هنچنین از تعداد۳هزار مشترکی که تاکنون ثبت نام کرده اند دو هزار مورد آن به اتمام رسیده است.
وی از شهروندان خواست تا ازطریق سامانهgoc. nigc. ir جهت بهینه سازی موتور خانه ثبت نام نمایند.
فلاح با اشاره به اینکه دمای رفاه بایستی بین ۱۹تا ۲۱ درجه باشد گفت: با رعایت دمای رفاه ۳۰درصد مصرف گاز کاهش یافته و نزدیک به ۵۰تا۶۰درصد مبلغ گاز بها نیز کاهش خواهد یافت.
وی استفاده از پرده های ضخیم را ضروری دانست و خاطرنشان ساخت: در ادارات بایستی یک ساعت زودتر موتورخانه روشن و یک ساعت قبل از تعطیلی خاموش شود.
فلاح در خصوص رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز اظهار داشت :۸۵درصد فوتی های ناشی از گاز گرفتگی به دلیل مسدود بودن دودکش است و میبایست از کلاهک H نیز در دودکش ها استفاده شود.
وی ادامه داد:طول شیلنگ وسایل گازسوز نیز نباید بیش از یک متر و ۲۰سانتی متر باشد و بایستی کنترل شود.

خبرنگار:ویکتوریا بادفر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.