تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 دی 1401 - 5:37
کد خبر : 7276

اجتماع مردمی بزرگداشت سردار دلها/ وفاق ملی با رمز شهید سلیمانی

اجتماع مردمی بزرگداشت سردار دلها/ وفاق ملی با رمز شهید سلیمانی
مراسم اجتماع مردمی سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، مراسم اجتماع مردمی سومین سالگرد آسمانی شدن شهید حاج قاسم سلیمانی در مصلی تهران برگزار شد. هر طرف که دیده می‌شد انبوه جمعیتی بود که عاشقانه خود را به مصلی بزرگ تهران رسانده بودند.

از هر قشر و گروهی که دل در گرو ایران داشتند، در این مراسم حاضر شده بودند. پیر، جوان، زن، مرد، دختر و پسر، ایرانی و غیر ایرانی در این گردهمایی مردمی از هر گروه و تفکری شرکت کرده بودند. تا در روزی تاریخی اتحاد، همبستگی و وفاق ملی با رمز حاج قاسم سلیمانی دوباره تجلی یابد.

اجتماع مردمی سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با توجه به بروز اغتشاشات اخیر و شرایط حساس کشور با حضور انبوه مردم مشتاق و علاقمند به سردار دل‌ها از اقشار مختلف و نیز شخصیت‌های کشوری و لشکری در مصلی تهران با شور و حالی خاص و دیدنی برگزار شد.

در حالیکه هوای تهران در شرایط. قرمز و اضطرار بود، جمعیت انبوهی خود را به مصلی بزرگ پایتخت رسانده بودند.

مراسم رسماً از حدود ساعت ۱۴:۰۰ دقیقه با تلاوت قرآن شروع شد. هر چند که از ساعاتی قبل در مراسم حضور یافته بودند و ورود به سالن بزرگ مصلی به سختی صورت می‌گرفت.

همچنین ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده قدس سپاه، سردار محسن رضایی فرمانده سابق سپاه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خانواده‌های معظم شهدا، خانواده شهید سلیمانی، علما و روحانیت و نیز مسئولینی از سازمان‌ها و نهادهای مختلف در این مراسم حاضر شده بودند.

اجتماع مردمی بزرگداشت سردار سلیمانی

در این مراسم علاوه بر آحاد مردم آگاه، مهمانانی از حدود ۱۰۰ کشور جهان شرکت کرده بودند.

در عین حال حضور سربازان جبهه مقاومت که همه از ارادتمندان سردار دل‌ها بودند. دیدنی بود. تعدادی از همراهان سردار از حشد الشبی، فاطمیون، زینبیون، بخصوص حاج ابوفدک المحمداوی رئیس ارکان حشدالشعبی عراق، به نمایندگی از دیگر یارانشان برای ادای احترام به ساحت فرمانده فقیدشان، مهمان مراسم بودند.

اجتماع مردمی بزرگداشت سردار سلیمانی

پرچم‌های بیشمار ایران، پلاکاردها و عکس‌های آن سردار شهید، در دست مردم بود. بانگ شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» بارها در سالن طنین انداز شد. از طرفی جوانان مشغول ثبت این صحنه‌ها با گوشی‌های همراه خود بودند و بازار گرفتن عکس، سلفی و فیلم برای استفاده در فضای مجازی داغ بود.

در ادامه مراسم گروه سرودی با نام «اقوام ایرانی، متشکل از نوجوانان دختر و پسر، ضمن پوشیدن لباس‌های قوم‌های مختلف در سراسر کشور سرودی زیبا را به اجرا در آورد.

همچنین یکی از ذاکرین اهل بیت (علیهم الاسلام) اجرایی حماسی را انجام داد، که با همراهی مردم با شعار «حیدر حیدر» مواجه شد.

در این مراسم، ابو فدک المحمداوی، رئیس ارکان حشدالشبی در سخنانی گفت: درست است که مهمترین دغدغه حاج قاسم سلیمانی موضوع فلسطین بود، اما مسئله مقاومت در لبنان و نیز غم عراق را در دل داشت و همواره تلاش می‌کرد عراق کشوری آزاد باشد.

ابوفدک افزود: در واقع ایشان برای مبارزه با دشمنان و داعش شب و روز نمی‌شناخت، حاج قاسم یکی از محورهای اساسی پیروزی بود و آیت الله سیستانی ایشان را در کنار شخصیت شهید ابوالمهدی المهندس عامل پیروزی نامیدند.

جانشین حشدالشعبی با تاکید بر اینکه انتقام شهید سلیمانی و ابوالمهدی بر گردن ما خواهد بود، تصریح کرد: رئیس جمهور جنایتکار آمریکا، صهیونیست‌ها و کسانی که آنها را کمک می‌کردند هیچ وقت نخواهند توانست به راحتی بخوابند.

اجتماع مردمی بزرگداشت سردار سلیمانی

پس از او زینب سلیمانی در سخنانی کوتاه خاطر نشان ساخت: بهترین گواه وصیت نامه و کارنامه عملی شهید سلیمانی جمله معروف «جان من و مثال من هزاران بار فدای شما» از وصیت نامه او است.

در پایان این مراسم ابراهیم رئیسی، ریس جمهوری به سخنرانی پرداخت. وی در بخشی از سخنانش گفت: شهید سلیمانی به دنبال آن بود که ظلم را از منطقه دفع کند و ریشه فساد را بکند. او به دنبال دفع شر بود. وقتی مردم سیر و سلوک او را دیدند، همه عاشقانه با او همراهی کردند.

بنابراین گزارش، در حالیکه مدتها بود که مراسم رسماً به پایان رسیده بود اما دست‌کم ساعتی زمان برد تا مردم بتوانند مصلی تهران را ترک کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.