تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 8:38
کد خبر : 10149

اتصال همه مدارس به اینترنت پرسرعت از طریق فیبرنوری تا پایان دولت سیزدهم

اتصال همه مدارس به اینترنت پرسرعت از طریق فیبرنوری تا پایان دولت سیزدهم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه آروزی ما این است که پس از شهرها، فیبرنوری را به روستاها ببریم و پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها را به سرانجام برسانیم، گفت: تا پایان دولت سیزدهم، تمامی مدارس بر بستر شبکه ملی اطلاعات از طریق فناوری فیبرنوری به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، «عیسی زارع‌پور» صبح روز (شنبه) در یکی از مدارس پسرانه شهر پردیس و در مراسم امضا تفاهم‌نامه و آغاز عملیات اجرایی اتصال پر سرعت مدارس کشور به فیبرنوری، اظهار داشت: در آینده جاده‌ها تبدیل به فیبرهای نوری می‌شوند و هدف‌گذاری وزارت ارتباطات این است که تا پایان امسال ۸ تا ۱۰ میلیون از مردم کشور تحت پوشش فیبرنوری قرار بگیرند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: می‌دانم ممکن است برخی از مردم اکنون از سرعت و کیفیت اینترنت ناراضی باشند اما با توسعه فیبرنوری می‌توان سرعت و کیفیت بالا را در اختیار مردم قرار داد.

وی افزود: همان تکنولوژی (۴G) که در تهران در اختیار مردم قرار دارد را در توسعه روستاها به کار گرفته‌ایم و از این نظر تفاوتی بین شهرهای مختلف نگذاشته‌ایم. آرزوی ما این است که پس از شهرها، فیبرنوری را به روستاها نیز ببریم.

زارع‌پور با تاکید بر اینکه‌ در روز ارتباطات ۲۵ درصد به ظرفیت مرکز «داده مادر» شبکه ملی اطلاعات می‌افزاییم و این کار را با تجهیزات بومی انجام خواهیم داد، تصریح کرد: تا پایان سال ۳۰ درصد و تا پایان دولت سیزدهم، تمامی مدارس بر بستر شبکه ملی اطلاعات از طریق فناوری فیبرنوری به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

وزیر ارتباطات گفت: اکنون ۵۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره واحد در اختیار مردم قرار می‌گیرد و امیدواریم بتوانیم این میزان را افزایش دهیم. ما در کنار وزارت آموزش و پرورش هستیم و در ایام کرونا آموزش و پرورش در تمام دنیا با اختلال مواجه شد و با همتی که در وزارت ارتباطات وجود داشت و با همراهی آموزش و پرورش مدارس به کار خود ادامه دادند.

وی تاکید کرد: امروز برای حوزه ارتباطات و آموزش و پرورش روز بزرگی است. چهارشنبه روز جهانی ارتباطات آغاز عملیات اجرایی فیبرنوری برای ۱۰۰ شهر خواهیم داشت و این پروژه حاصل کار شبانه‌روزی اپراتورها و دیگر بخش‌های فعال در این پروژه است.

زارع‌پور گفت: پروژه فیبرنوری کار عملیات عمرانی بسیار سنگینی دارد و به همین دلیل برای دستیابی به آن نیاز است که کمی صبور باشیم. شبانه‌روز در تلاش هستیم تا زیرساخت را مهیا کنیم.

اتصال مدارس به اینترنتی با سرعت جهانی

«رضا مراد صحرایی» سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم تاکید کرد: اگر می‌خواهیم برخی از چالش‌های اجتماعی را نداشته باشیم باید به «مدرسه» برگردیم. آینده را دانش‌آموزان خواهند ساخت و همین بچه‌ها در آینده جای مسئولان و وزرا را می‌گیرند. کاری که وزارت ارتباطات کرده و باعث به وجود آمدن امید در دل مسئولان کشور و مردم شده و بسیار ارزشمند است.

صحرایی با بیان اینکه در مراسم امروز اینترنتی با سرعت جهانی قرار است وارد مدارس شد، خاطرنشان کرد: برای ساختن آینده سرنوشت‌ساز نیاز داریم که دانش‌آموزان را بیش از گذشته درک کنیم. این نسل حتی از مربیان خود ارتباطات بیشتری را تجربه‌ کرده‌اند و می‌توانیم به واسطه ایجاد این اتصال پرسرعت بستر آوردن هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های روز دنیا را به مدارس هموار کنیم. این کار بدون هیچ تردیدی زمینه اصلی گسترش عدالت آموزشی است.

سرپرست آموزش و پرورش‌ گفت: ما در شهرهای بزرگ امکانات آموزشی فوق‌العاده‌ای را برای مدارس فراهم کردیم، اما بسیاری از آنها از پایتخت بیرون نرفته است. اتصال مدارس به فیبرنوری باعث می‌شود آموزش الکترونیکی در همه‌جای کشور گسترده شود. صمیمانه از وزیر ارتباطات تشکر می‌کنم و وی را یار اصلی آموزش و پرورش می‌دانیم. این کار پیامی است برای دولتمردان که مانند وزیر ارتباطات کارهای خود را از مدرسه، در مدرسه و با مدرسه آغاز کنید.

اجرای پروژه فیبرنوری در راستای افزایش پوشش و سرعت اینترنت است

«امیرمحمد لاجوردی زاده» رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور نیز در بخشی از این مراسم گفت: پروژه فیبرنوری را راستای در افزایش پوشش و سرعت اینترنت در کشور دنبال می‌کنیم. پوشش اینترنت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار در ابتدای دولت حدود ۷۹ درصد بود که اکنون این آمار از ۹۰ درصد عبور کرده است.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: در حوزه شهری ضریب نفوذ اینترنت ثابت در کشور ۴۱ درصد است، از نظر ضریب نفوذ آمار خوبی است، اما شاهد کیفیت مناسبی نیستیم. شهر پردیس به دلیل وجود پارک علم و فناوری پردیس و حضور مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات و اتصال روستاهای آن به شبکه ملی، از نظر پوشش ارتباطی ممتاز باشد. از همین رو وزارت ارتباطات تصمیم گرفت شهر را فازبندی کرده و پوشش آن را به اپراتورهای مختلف واگذار کند.

وی گفت: اکنون شاهد پوشش ۴۰ درصدی فیبرنوری هستیم و ۹۷ کیلومتر حفاری و ۱۱۳ کیلومتر فیبرگذاری شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.