تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آبان 1401 - 7:35
کد خبر : 5579

ابلاغ بسته حمایتی در راستای بازگرداندن اعتماد فعالان بازار سرمایه است

ابلاغ بسته حمایتی در راستای بازگرداندن اعتماد فعالان بازار سرمایه است
وزارت اقتصاد اعلام کرد: بسته حمایتی ۱۰ بندی در راستای حمایت از بازار سرمایه و بازگرداندن اعتماد از دست رفته فعالان بازار سرمایه به دلیل اقدامات نادرست دولت گذشته ابلاغ شده است.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد با عنوان «فرمان درمانی در بورس تهران»، توضیح داد: بازارهای مالی در همه جای دنیا همواره دچار فراز و فرود هستند و نمی‌توان گفت حضور در این بازار همواره برای فعالان آن سودآور خواهد بود البته باید این موضوع را نیز یادآور شد که همواره کارشناسان تأکید کرده‌اند که نگاه به بورس باید با دید بلندمدت باشد.

طی ماه‌های اخیر بورس آنچنان که فعالان آن انتظار داشتند روزهای خوبی نداشته است و این موضوع موجب شد بخشی از سهامداران به صورت هیجانی در صف فروش قرار بگیرند در حالی که کارشناسان معتقدند قیمت واقعی سهام در بازار بیش از قیمت‌های فعلی است.

دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن همواره بر حمایت از بازار سرمایه تأکید کرده و سعی کرد با اتخاذ و اجرای سیاست‌های درست از این بازار حمایت کند تا اعتمادی که از فعالان این بازار به دلیل اقدامات نادرست در دولت گذشته سلب شد، جلب شود.

ابلاغ بسته حمایتی ۱۰ بندی که در آن بیمه کردن سهام حاضر در پورتفوی اشخاص حقیقی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر، انتشار اوراق اختیار تبعی فروش بر روی سهام موجود در صندوق‌های درآمد ثابت تا سقف ۴۰۰ هزار میلیارد ریال، تزریق منابع جدید توسط صندوق‌های حاکمیتی برای خرید سهام در بازار سرمایه، واریز منابع مندرج در ردیف بودجه سال ۱۴۰۱ به صندوق تثبیت از جمله اقداماتی است که در راستای بازگرداندن اعتماد به سهامداران از سوی دولت صورت گرفته است.

در کنار اقدامات فوق دولت به دنبال حذف کامل قیمت‌گذاری دستوری کالاها است که همواره از مطالبات فعالان بورس بوده است و بر این اساس عرضه برخی کالاها همچون سیمان و برخی از خودروها در بورس صورت گرفت. هرچند اقدامات دولت در حمایت از بورس با بی‌انصافی از نگاه برخی رسانه‌ها مورد نقد قرار می‌گیرد، اما دولت سیزدهم ترجیح می‌دهد به‌جای بی‌تفاوتی به این بازار همانند اتفاقی که در دولت قبل صورت گرفت این نقدها را به جان بخرد تا با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد، بازار سرمایه به روزهای خوب خود برگردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.