تاریخ انتشار : سه شنبه 8 شهریور 1401 - 8:32
کد خبر : 3713

آیین افتتاح بزرگترین پروژه گازرسانی کشور در استان کرمان

آیین افتتاح بزرگترین پروژه گازرسانی کشور در استان کرمان
روز یکشنبه ۶ شهریور ماه ۱۴۰۱، بزرگترین پروژه گازرسانی کشور در استان کرمان در حضور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به مناسبت هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش نسیم صبا: در ابتدای این مراسم مجید چگنی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گزارشی در خصوص پروژه های هفته دولت ارایه داد که دو مورد آن مرتبط با استان کرمان بود.
مهترین این پروژه ها افتتاح گازرسانی به ۷ شهر (درب بهشت، قلعه گنج، مردهک، عباس آباد و رحمت آباد ریگان، دهنو اسلام آباد فهرج، چاه مرید کهنوج) و ۱۷۴ روستا بوده که در مجموع منجر به برخورداری ۲۸۰۰۰ خانوار از نعمت گاز به همراه برخورداری ۱۹۱ صنعت از قبیل صنایع خودروسازی کرمان، مرکز دانش بنیان پارک علم و فناوری هایتک ماهان، نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی زرند، جایگاه CNG جیرفت و صدها گلخانه و کوره آهک و صنایع دیگر از گاز طبیعی است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در ارایه گزارش خود در این مراسم، بیان کرد: برای به ثمر رسیدن این پروژه ها قریب به ۲۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و باعث افتخار است با گذشت تنها یکسال از دولت مردمی و انقلابی، زحمت حمل بیش از یک میلیون کپسول گاز مایع از روی دوش مردم شهید پرور مناطق محروم کرمان برداشته شده است.
منوچهر فلاح افزود: همزمان با هفته دولت عملیات گازرسانی به ۳ شهر و جبالبارز، علی آباد شهرستان جیرفت و علی آباد شهرستان ارزوئیه به همراه ۲۷۴ روستا برای بهرمند نمودن ۳۷۰۰۰ خانوار و ۷۱۳ صنعت آغاز خواهد گردید.
به گفته وی: در حال حاضر از ۸۴ شهر استان کرمان به ۷۶ شهر گازرسانی شده و تا پایان امسال ۵ شهر دیگر به این لیست اضافه خواهند شد که در این صورت جمعیت شهری تحت پوشش گاز استان به ۹۹٪ می‌رسد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان ادامه داد: در حال حاضر ۸۴ درصد خانوارهای کل استان تحت پوشش گاز هستند و انشالله تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.
فلاح در پایان گزارش خود از زحمات تمامی مسوولین الخصوص مهندس چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، محمد مهدی فداکار؛ استاندار کرمان و نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی قدردانی و تشکر کرد و گفت: بی شک حمایت ها و ‌تلاش این عزیزان در کنار سایر کارکنان خادم شرکت گاز کرمان و پیمانکاران منجر به چنین دستاوردهایی می‌گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.