تاریخ انتشار : دوشنبه 21 شهریور 1401 - 7:56
کد خبر : 4069

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیات دولت: وزرای آموزش و پرورش، علوم و بهداشت زمینه حضور پرشور جویندگان علم در مراکز آموزشی را فراهم کنند

آیت‌الله رئیسی در جلسه هیات دولت:  وزرای آموزش و پرورش، علوم و بهداشت زمینه حضور پرشور جویندگان علم در مراکز آموزشی را فراهم کنند
رئیس جمهور از وزارتخانه‌های آموزش وپرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان خواست در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و مراکز علمی کشور، همه همت خود را برای فراهم کردن زمینه حضور پرشور و نشاط جویندگان علم در مراکز آموزشی بکار گیرند.

به گزارش نسیم صبا:آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم کشورمان در مراسم امسال اربعین حسینی ، از دولت و ملت عراق بابت تلاش برای تامین نیاز زائران اربعین، و همچنین از همه دستگاههای اجرایی، امدادی، بهداشتی و نظامی کشور و رسانه‌ها بویژه رسانه ملی، برای کمک به برگزاری هر چه بهتر این مراسم جهانی، قدردانی کرد.

رئیس جمهور در عین حال تلاش مضاعف برای حل مشکلات زائران و تسهیل بازگشت آنها را ضروری دانست.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنانش افزایش بهره وری را لازمه رشد اقتصادی، رونق تولید و کارامدی نظام اداری دانست و همه اعضاء دولت را مکلف کرد نسبت به تحقق این مهم در دستگاههای خود برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

رئیس جمهور کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدها را از وظایف اولویت‌دار دستگاههای دولتی دانست و بر تلاش این دستگاهها برای تحقق درآمدها از طرق پیش بینی شده مثل فروش اموال مازاد، مولدسازی دارائی و عرضه سهام دولتی تاکید کرد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت‌های اقتصادی کشورهای منطقه به وزارت امور خارجه و مسئولان اقتصادی دولت ماموریت داد که با ایجاد یک ساختار متمرکز برای پیگیری مستمر اجرای تفاهم نامه‌ها با دیگر کشورها، برای حضور ایران در بازارهای منطقه‌ای و جهانی برنامه‌ریزی کنند.

در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و مراکز علمی کشور رئیس جمهور از وزارتخانه‌های آموزش وپرورش ،علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان خواست همه همت خود را برای فراهم کردن زمینه حضور پرشور ونشاط جویندگان علم در مراکز آموزشی بکار بگیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.