تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آذر 1401 - 7:34
کد خبر : 6826

آمادگی ایران برای ارتقای روابط اقتصادی در عالی‌ترین سطح با نیکاراگوئه

آمادگی ایران برای ارتقای روابط اقتصادی در عالی‌ترین سطح با نیکاراگوئه
وزیر امور خارجه در دیدار وزیر خارجه نیکاراگوئه آمادگی ایران برای ارتقای روابط در حوزه‌های اقتصادی و تجاری به عالی‌ترین سطح را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و دنیس مونکادا وزیر خارجه نیکاراگوئه که به منظور گفت‌وگو و تبادل نظر در زمینه توسعه همکاری‌ها و بررسی راههای گسترش همکاری‌های فی‌مابین و همچنین مشارکت در سومین نشست مجمع گفتگوی تهران به ایران سفر کرده است، ظهر روز یکشنبه در محل وزارت امور خارجه دیدار کردند.

وزیر امور خارجه در این دیدار با ابراز خرسندی از سطح مناسبات دو کشور، روابط فی‌مابین در حوزه سیاسی را در سطح ممتاز ارزیابی و تصریح کرد: همکاری‌های تجاری و اقتصادی یکی از موضوعات اولویت‌دار دو کشور است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

امیرعبداللهیان آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در حوزه‌های اقتصادی و تجاری به عالی‌ترین سطح را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه با استقبال از امضای برنامه جامع همکاری‌های دو کشور آنرا یک نقشه راه جدید و راهبردی برای گسترش روابط دو کشور ارزیابی کرد.

دنیس مونکادا وزیر خارجه نیکاراگوئه نیز در این دیدار ضمن تشکر از دعوت وزیرامور خارجه، سلام‌های گرم دانیل اورتگا رئیس جمهور و خانم روساریو موریو معاون رئیس جمهور این کشور را به دولت و ملت ایران ابلاغ کرد.

وی با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه دو کشور از همکاری و همبستگی ایران و نیکاراگوئه در مجامع بین المللی ابراز خرسندی نمود.

وزیر خارجه نیکاراگوئه با اشاره به اسناد امضا شده میان دو کشور در یک سال اخیر، ابراز امیدواری کرد با امضای برنامه جامع همکاریهای دو کشور و برگزاری اولین کمیسیون مشترک ایران و نیکاراگوئه در آینده نزدیک روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

در پایان این دیدار سند برنامه جامع همکاریهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری نیکاراگوئه به امضای وزرای امور خارجه دو کشور رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.