تاریخ انتشار : یکشنبه 21 اسفند 1401 - 7:55
کد خبر : 9001

آغاز تولید گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی تا ۲ ماه آینده/ بنزین گران نمی‌شود

آغاز تولید گاز از فاز ۱۱ پارس جنوبی تا ۲ ماه آینده/ بنزین گران نمی‌شود
وزیر نفت با تاکید چند باره مبنی بر اینکه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در بنزین و گازوییل در سال آینده نخواهیم داشت، گفت: با اقدامات انجام شده تولید از فاز ۱۱ پارس جنوبی تا ۲ ماه آینده آغاز می‌شود.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، جواد اوجی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه خط انتقال ۱۶ اینچ تربت جام در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فاز ۲ ذخیره سازی شوریجه از سال گذشته آغاز شده بود، اظهار داشت: ۲ خط لوله به سمت شمال شرق کشور احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: اقدام زیربنایی است تا چالشی برای سال‌های آتی نخواهیم داشت.

وزیر نفت تاکید کرد: زمستان سختی را پشت سر گذاشتیم، اما با اقدامات مجموعه صنعت نفت بدون قطعی برق و گاز از زمستان عبور کردیم.

وی در پاسخ به ایرنا با اشاره به اینکه در فاز ۱۱ در ۲۰ سال گذشته هیچ اقدام عملی صورت نگرفته بود، گفت: در ستاد وزارت نفت اقدامات عملیاتی با جابه‌جایی سکوی فاز ۱۲ و حفر چاه در موقعیت فاز ۱۱، در ۲ ماه آینده شاهد بهره‌برداری از این فاز خواهیم بود.

قراردادها و توافق‌نامه‌های خوبی با با چینی‌ها منعقد شد

وزیر نفت در پاسخ به سوال دیگر ایرنا در خصوص توافق با چین، با تاکید بر اینکه پروژه‌های مختلفی با چین تعریف کردیم، گفت: در این زمینه قراردادها و توافق‌نامه‌هایی با چینی‌ها منعقد شده است که بهره خوبی برای ایران و چین خواهد داشت.

اوجی تاکید کرد: در سال آینده هیچ‌گونه افزایش قیمتی در بنزین و گازوییل نخواهیم داشت و این موضوع نه در لایحه دولت و نه در مذاکرات مجلس مطرح نشده است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش تقاضا برای بنزین، بیان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده تمامی جایگاه‌ها مجهز شده و ۶۰ هزار نفر در ایام عید نوروز آماده‌باش خواهیم داشت.

تولید بنزین افزایش خواهد داشت

وزیر نفت با بیان اینکه تولید بنزین افزایش خواهد داشت، افزود: همچنین انتقال و لجستیک مطلوب خواهد بود و هیچ مشکلی در تامین بنزین در ایام عید نخواهیم داشت.

اوجی با تایید تجارت فرآورده در کشور، ادامه داد: تمام نیاز داخل با تدابیر پالایشگاه‌ها و مدیریت مصرف در داخل تامین می‌شود.

وی در خصوص اختصاص سهمیه نوروزی بنزین نیز گفت: در این مورد تصمیمی در دولت گرفته نشده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.