تاریخ انتشار : شنبه 21 آبان 1401 - 5:37
کد خبر : 5656

آزادی چهار هزار و و ۲۷۵ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان های استان کرمان

آزادی چهار هزار و و ۲۷۵ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان های استان کرمان
رییس کل دادگستری استان کرمان به عملکرد ستاد دیه استان کرمان از ابتدای تاسیس این ستاد در سال 80 اشاره کرد و گفت: در مدت 21 سال فعالیت ستاد دیه استان کرمان، چهار هزار و و 275 نفر از زندان های این استان آزاد شده اند.

به گزارش نسیم صبا:حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در سومین آیین تجلیل از خیران و یاوران ستاد دیه استان کرمان افزود: کمک های مردمی به ستاد دیه در طول مدت فعالیت این ستاد در استان کرمان بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان بوده است.
وی گذشت شکات را مصداق نیت خیر و کمک به مددجویان جرایم غیرعمد دانست و تاکید کرد: این افراد زمانی که از حق خود می گذرند و به آزادی یک فرد کمک می کنند؛ در این کار خیر سهیم هستند.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که عدد رضایت شاکیان در استان کرمان قابل توجه است، تاکید کرد: در مدت زمان فعالیت ستاد دیه استان کرمان تاکنون یک هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان گذشت شکات حاصل شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که تلاش ها و نگاه خیر خیران خیرات بسیار زیادی برای مددجویان زندان ها دارد، گفت: به یقین خیران انتظار تقدیر ندارند چرا که با نیت خیر به حوزه کمک به مددجویان نیازمند ورود کرده اند و خداوند از نیت های پاک و اقدامات خیرخواهانه آنها تجلیل می کند.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۸ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان های استان کرمان آزاد شده اند، بیان کرد: در حال حاضر ۲۳۷ مددجوی جرایم غیرعمد در زندان های استان کرمان حضور دارند که از این تعداد ۱۱۱ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه، ۱۰۹ نفر به دلیل چک، دو نفر دیه بدهکار و ۱۵ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه وارد زندان ها شده اند.
………………………….

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.