تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 - 6:19
کد خبر : 7132

آب، مهمترین محور برنامه هفتم توسعه

آب، مهمترین محور برنامه هفتم توسعه
وزیر نیرو گفت: موضوع آب در تدوین برنامه هفتم توسعه کشور مهمترین محور و مورد وفاق بین دولت و مجلس است.

«به گزارش نسیم صبا :علی اکبر محرابیان» روز جمعه در حاشیه مراسم افتتاح هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: تدوین برنامه هفتم توسعه کشور چند محور اصلی دارد که به جرات می توان گفت موضوع آب، اصلی ترین محورهای این برنامه است.

وی ادامه‌داد: براین اساس باید بتوانیم در یک مدت محدود همه پروژه های مدیریت منابع آبی کشور را اجرایی کنیم.

وزیر نیرو گفت: باید در بخش مصرف نیز با اجرای پروژه‌هایی که پیش بینی شده، شاهد کاهش مصرف، مدیریت مصرف و رعایت الگوی مصرف به‌ویژه در بخش کشاورزی باشیم.

محرابیان اضافه‌کرد: مهمترین محور در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور توجه به بحث آب است و از زمان شروع به کار دولت سیزدهم توجه به مساله آب در صدر برنامه ها قرار دارد.

وی خاطرنشان‌کرد: مساله آب در بودجه سال ۱۴۰۱ مورد توجه جدی بود به گونه ای که احکام بسیار خوبی در لایحه این بودجه توسط دولت تدوین شده بود.

وزیر نیرو گفت: این لایحه‌ها با حمایت قاطع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی مصوب شد و به ما اجازه داد بتوانیم طرح‌های خود را به‌سرعت عملیاتی کنیم.

محرابیان خاطرنشان‌کرد: برای تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ نیز این موضوع به‌طور دقیق رعایت شده و امید است با حمایت قاطع نمایندگان بتوانیم مصوبه های خوبی داشته باشیم.

آمادگی برای رعایت استانداردهای زیست محیطی در طرح‌های آبی

وی درباره سد چم شیر افزود: سد چم شیر یکی از پروژه‌های بزرگ کشور است که توسط متخصصان کشور طراحی و اکنون در مراحل پایانی اجرا قرار دارد.

وزیر نیرو خاطرنشان‌کرد: اجرای این طرح با استفاده از آخرین استانداردها مطالعه شده و در موضوع محیط زیست نیز براساس قوانین سخت گیرانه کشور در بخش محیط زیست بوده است.

محرابیان ادامه‌داد: همه مجوزهای لازم از نهادها و سازمان حفاظت محیط زیست دریافت شده و در مدت اجرا با ۲۵ گزارش دقیق زیست محیطی اجرا شده است.

وی گفت: همه پروژهای وزارت نیرو با رعایت ملاحظات زیست محیطی اجرا می شوند.

وزیر نیرو بیان‌داشت: به‌تازگی نیز یک تیم کارشناسی از سازمان حفاظت محیط زیست در این پروژه حضور یافته و گزارش های خود را ارائه کرده است و نگرانی های مطرح شده را پاسخ داده است.

تامین پایدار آب تهران

محرابیان درباره مشکلات تامین آب تهران، گفت: با توجه به اینکه در اطراف تهران هیچگونه رودخانه وجود ندارد، از سوی دیگر طرح های تامین آب در تهران در سال های گذشته به نتیجه نرسیده بود، پروژه های باز چرخانی و تصفیه پساب ها در دستور کار داریم.

وی اظهار داشت: همچنین در سال جاری دو طرح تامین آب در تهران را دنبال می‌کنیم تا در کنار مدیریت مصرف، آب تهران به صورت پایدار تامین شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.