تاریخ انتشار : یکشنبه 20 شهریور 1401 - 8:44
کد خبر : 4037

نماینده مجلس: بیکاری در کرمان ۲ برابر آمار اعلامی است

نماینده مجلس: بیکاری در کرمان ۲ برابر آمار اعلامی است
نماینده مردم شهرستان‌های بافت، اُرزوئیه و رابُر در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم آمار بیکاری درست نیست و حداقل ۲ برابر آمار اعلام شده است.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، صمدالله محمدی روز شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان افزود: گرچه در استان برخی مدیران کاهش تعهد ۶۰ هزار نفری اشتغال را دنبال می کنند اما از نظر من این آمارها دقیق نیست.

وی بیان کرد: بیشترین مراجعات مردمی در حوزه انتخابیه اینجانب به سمت کمیته امداد است که شاید یکی از دلایل آن جذب و تزریق منابع به جامعه و جواب گرفتن مردم است.

محمدی افزود: امروز نگاه بیش از ۱۰۰ هزار جوان جویای کار در استان به اعضای کمیته اشتغال است.

وی تاکید کرد: میزان اشتغال امروز در منطقه محصول نگاه مدیران استان در گذشته است و این نگاه های نامتوازن و ناعادلانه باعث مهاجرت مستمر و بی رویه از سه شهرستان ارزوئیه، بافت و رابر شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهرستان های بافت، ارزوئیه و رابر پایلوت (نمونه) اشتغال کشور و طرح شهید سلیمانی شده اند و با وجود گذشت ۲ ماه از این موضوع، انتظار داریم متولیان اشتغال استان اتاق فکری در این زمینه تشکیل دهند و براساس مزیت ها و آمایش سرزمین شغل تعریف کنند.

نماینده مجلس: بیکاری در کرمان ۲ برابر آمار اعلامی است

به گزارش ایرنا شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: درباره صنعت، ما مونتاژ کار هستیم و اگر بخواهیم مشکل اشتغال حل شود باید به سمت صنعتی شدن و قطعه سازی برویم.

وی افزود: ظرفیت های استان کرمان بیش از حرف های ماست و ما باید از آب و هوا و خاک استان خلق ثروت برای مردم کنیم که این شدنی است.

پول کرمان در جیب دیگر استان ها

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس تصریح کرد: ۸۵ درصد از پول استان کرمان به خارج از از استان می رود؛ پذیرفتنی نیست که رتبه این استان در پرداخت مالیات در کشور اول باشد.

حسن پور با بیان اینکه مبلغ هنگفتی از پول های استان کرمان در بانک های تهران است اظهارداشت: یکی از شرکت های بزرگ کشور چند هزار میلیارد تومان درآمدش از استان کرمان است اما یک ریال از حساب و کتاب آن برای استان نیست که باید استاندار در این زمینه مطالبه گری داشته باشد.

وی اظهار داشت: برخی دستگاه ها تحقق تعهدات ایجاد شغل را ۱۰۰ درصد می دانند اما آمارهای اشتعال استان کرمان از متوسط کشوری پایین تر است که دلیل آن باید مشخص شود.

کارگروه ویژه اشتغال در استان کرمان تشکیل شود

حسن پور تاکید کرد: پیشنهاد می دهیم کارگروهی مشخص و ویژه درباره اشتغال در استان تشکیل شود تا نقاط ضعف شناسایی کاملا مشخص شوند؛ برخی سازمان ها که بیشترین منابع را در اختیار آنها می گذاریم در بحث اشتغال دیده نشده اند؛ به طور مثال درباره شهرداری ها که یک درصد عوارض آلایندگی را در اختیار آنها قرار می دهیم، نباید بپرسیم برای اشتغال چه کرده اند؟

وی با اشاره به حضور اتباع غیرمجاز در استان کرمان بیان کرد: در بحث اتباع بیگانه باید نسبت اشتغال آنان که می توانست به دست جوانان ایرانی باشد باید بررسی شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: از مدیران استان درخواست داریم به تمام نقاط استان بروند و از نزدیک مشکلات را بررسی کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.