تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1401 - 7:35
کد خبر : 8688

لازمه گسترش مناسبات اقتصادی، فعال شدن بخش خصوصی است

لازمه گسترش مناسبات اقتصادی، فعال شدن بخش خصوصی است
معاون اول رئیس جمهور در دیدار معاون اول رییس‌جمهور زیمبابوه لازمه گسترش مناسبات اقتصادی فیمابین را فعال شدن بخش خصوصی دو کشور دانست.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور عصر دوشنبه در دیدار «کنستانتینو چیونگا» معاون اول رئیس جمهور زیمبابوه با قدردانی از حمایت‌های این کشور از جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی، گفت: باید تلاش کنیم بسترهای لازم برای توسعه مناسبات و ارتقای سطح همکاری‌های فیمابین را فراهم کنیم.

معاون اول رئیس جمهور لازمه گسترش مناسبات اقتصادی فیمابین را فعال شدن بخش خصوصی دو کشور دانست و افزود: استفاده از ارزهای ملی دو کشور، رفع موانع پیش روی تبادلات مالی و بانکی و برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور می‌تواند گام‌های مهمی در توسعه مراودات و مناسبات اقتصادی دو کشور باشد.

مخبر همچنین با اشاره به دیدار و گفتگوی رؤسای جمهور دو کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پیگیری جدی مذاکرات انجام شده را پراهمیت ارزیابی کرد و از کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور خواست این تفاهمات را با جدیت دنبال کند تا هرچه زودتر شاهد اجرایی شدن این توافقات باشیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: توسعه و تعمیق روابط سیاسی نیازمند فراهم شدن بسترهای لازم برای ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی است که باید با تمرکز بر زمینه‌های همکاری مشترک، مناسبات تجاری تهران- هراره را گسترش دهیم.

مخبر با اشاره به دستاوردهای گسترده کشورمان در بخش‌های مختلف معدن، انرژی، فعالیت‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین، از آمادگی تهران برای توسعه همکاری‌های در این بخش‌ها خبر داد.

معاون اول رئیس جمهور زیمبابوه که مسئولیت وزارت بهداشت این کشور را هم بر عهده دارد در این دیدار با اشاره به بازدیدهای میدانی خود از برخی شرکت‌های دانش بنیان و نمایشگاه‌های پزشکی، خواستار استفاده از توانمندی‌ها و تجربیات ایران در بخش‌های مختلف اقتصادی شد و گفت: هراره از حضور بخش خصوصی و شرکت‌های ایرانی برای فعالیت در زیمبابوه استقبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ایران و زیمبابوه هر دو از تحریم‌های غیرقانونی رنج می‌برند، افزود: توسعه همکاریهای فیمابین به ما کمک می‌کند تا بر تحریم‌ها و فشارها فائق آییم و استقلال خود را هرچه بیشتر تحکیم کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.