تاریخ انتشار : شنبه 9 مهر 1401 - 5:48
کد خبر : 4484

امنیت ایران قابل مسامحه نیست

امنیت ایران قابل مسامحه نیست
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به عملیات‌های اخیر سپاه برای مقابله با گروه‌های تروریستی در اقیم شمال عراق، گفت: امنیت ایران قابل مسامحه نیست.

به گزارش نسیم صبا از مهر، حجت الاسلام حاج علی اکبری در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به فرا رسیدن ماه ربیع الاول گفت: ماه ربیع الاول ماه شیرینی است که در این ماه خداوند به انسان‌ها از سر لطف و رحمت نگاه ویژه ای داشته و نظر خاصی به بشریت داشته است.

وی افزود: با تولد پیامبر اعظم در واقع همه برکات متولد شد از جمله قرآن و عترت متولد شد و همه فضیلت‌ها با ایشان به اوج رسید.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: ماه ربیع الاول، ماه ولادت پیامبر و میلاد فرزند عزیز ایشان، حضرت امام جعفر صادق (ع) و ضمن اینکه ماه ربیع الاول، ماه ولادت امت اسلامی نیز است.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری گفت: یاد شهدای ماجرای اخیر را گرامی می‌داریم و به روحشان درود می‌فرستیم. همچنین برای جانبازان عزیز که بعضی هم بدحال هستند از خداوند تبارک و تعالی طلب عافیت داریم.

وی با اشاره به سخنرانی حجت الاسلام رئیسی در سازمان ملل، افزود: از سخنرانی عالمانه، انقلابی و هنرمندانه رئیس جمهور عزیزمان در مجمع عمومی سازمان ملل که در طراز جمهوری اسلامی بود تشکر می‌کنیم. حقیقتاً ایشان در این سفر به ویژه در این سخنرانی، از ملت قهرمان ایران نمایندگی کردند و دیدارهای مفید و موثری داشتند.

امام جمعه موقت تهران گفت: در اجلاس شانگهای نیز که با عضویت ایران در این سازمان همراه بود، بر خط تقویت ارتباط با شرق تاکید شد که ان‌شاءالله برکات فراوانی خواهد داشت.

وی افزود: از سپاه مقتدر و سرافراز نیز به خاطر عملیات نابودی پایگاه‌های گروهک‌های ضد انقلاب و تجزیه‌طلب در عمق مرزهای شمال اقلیم در عراق صمیمانه تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری تاکید کرد: امنیت این کشور قابل مسامحه نیست. این گروهک‌ها اقداماتی از جمله قاچاق مواد مخدر و سلاح، اخلال در امور اقتصادی و تعرض به امنیت کشور داشتند و در ۵۰ و ۶۰ پایگاه حضور دارند که مسئولین اقلیم به تعهداتشان در جمع کردن این‌ها عمل نکردند.

وی در ادامه افزود: آغاز سال تحصیلی جدید را به جامعه علمی کشور، دانشگاه‌ها و مراکز عالی و حوزه‌های علمیه و همچنین به جامعه بزرگ آموزش و پرورش، اساتید معلمان، دانشجویان، دانش آموزان و طلاب تبریک عرض می‌کنم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: همچنین در روز جهانی ناشنوایان به جامعه ۲۲۲ هزار نفری ناشنوایان و کم شنوایان کشور عرض ارادت می‌کنیم و از خداوند متعال برای آنها عافیت، صبر و جبران را تمنا می‌کنیم.

حماسه‌ای تازه‌ای در دل فتنه‌ها توسط ملت شریف و ملت عزیز ما رقم خورد

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به حوادث اخیر در کشور تصریح کرد: حماسه‌ای تازه‌ای در دل این دشواری‌ها و فتنه‌ها توسط ملت شریف و ملت عزیز ما رقم خورد.

وی افزود: ملت با دشمن‌شناسی، ترجیح مسائل ملی و بنیه معنوی که حاصل از دو ماه ارادت به سید و سالار شهیدان و اربعین بزرگ بود، خیلی زود فتنه‌گران را در صحنه تنها گذاشت و صف خود را جدا کرد و بعد هم به حماسه‌ی تازه‌ای از از حضور پر شور و شعور خود آفرید.
امام جمعه موقت تهران گفت: پس از نماز جمعه هفته‌ی گذشته در ۹۰۰ نقطه کشور راهپیمایی با جمعیت بسیار زیادی برگزار شد که کار بسیار بزرگی بود و رسانه‌ها ارائه آن ناتوان بودند.

وی افزود: اجتماع اخیر مردم تهران یاد حماسه ۹ دی را زنده کرد که پر از احساس نشاط و با آن ترکیب جمعیتی متنوع و دیدنی بود.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری تصریح کرد: در این اجتماعات مردم بر وحدت تاکید و شرارت‌ها را تقبیح کردند و همچنین خواستار اشد مجازات برای آشوب گران وحشی و این فتنه انگیزه‌ای نیابتی شدند که امیدواریم دستگاه قضایی مواجه‌ای دقیق، قانونی و البته قاطع و سریع با آن‌ها داشته باشد.

وی افزود: مردم همچنین از چهره‌های ورشکسته و دشمن شاد کن اعلام انزجار کردند و حساب نوجوانان فریب خورده را جدا دانستند و از نیروی انتظامی و حافظان امنیت و مجاهدت‌های آنها عاشقانه تشکر کردند.

امام جمعه موقت تهران گفت: امنیت ما که به قیمت خون مطهر شهدا به دست آمده است، امتیازی ویژه برای ایران عزیز ما است و برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی باید بیشتر از قبل قدرش را بدانیم و از آن محافظت کنیم؛ باید قدر سازندگان و تولیدکنندگان امنیت در کشور را بیش از گذشته بدانیم.

وی افزود: همچنان که رییس‌جمهور عزیز و فرمودند، آمادگی بیشتری برای شنیدن صدای مخالف، معترض و منتقد در آینده خواهیم داشت و باید سازوکارهای تازه در این زمینه با ابتکارات جدید طراحی شود.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری تصریح کرد: باید برای اعتلای شخصیت ایمانی و انقلابی جوانان و نوجوانان سرمایه‌گذاری کنیم و به آموزش و پرورش بیش از گذشته اهمیت دهیم.

وی افزود: زیست قانونی را به عنوان رکن اصلی فرهنگ عمومی کشور را به عنوان گفتمان غالب باید خیلی قوی‌تر از گذشته دنبال کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: عمق کینه دشمنان را در این ماجرا نسبت به اصلی ترین نمادهای هویتی از جمله قرآن، پرچم، حجاب و رهبر عزیزمان دیدیم.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری تصریح کرد: در ماجرای اخیر نسبت به حجاب و عفاف، رفتارهای غلط صورت گرفت و حرمت‌شکنی شد.

وی افزود: در غرب خشونت علیه زنان و استفاده ابزاری بیداد می‌کند این موضوع از قول نخست وزیر ایتالیا که یک بانو است، بیان می‌شود.

دشمن به داشته‌های ما حسادت می‌کند و در حسرت است

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین گفت: دشمن به داشته‌های ما حسادت می‌کند و در حسرت است. با این اتفاقات اخیر جامعه ما باید بیشتر از این سرمایه بسیار بزرگ صیانت کند. دشمنان می‌خواهند با این سر و صداها، بازی‌ها، هجمه‌ها، ملامت‌ها، نفرت پراکنی ها، غوغاسالاری‌ها و با استفاده از فناوری‌های نوین، جمهوری اسلامی ایران یکی از مزایای خودش را در حفظ هویت و کرامت زن ایرانی و جامعه ایرانی دست‌کم بگیرد.

حاج علی اکبری افزود: اینجا جای مقاومت است و باید در برابر این هجوم بی امان و ناجوانمردانه از بیرون و همچنین وادادگی برخی در درون و غفلت و بی‌حالی بسیاری از دستگاه‌های مسئول، مقاومت کرد.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری تاکید کرد: البته بیش از ۹۰ درصد نیازمند کار فرهنگی و تربیتی است.

وی با اشاره به برخی تعرض‌ها به بانوان محجبه در جریان حوادث اخیر گفت: این خط قرمز است. من از دستگاه قضایی و قانون گذار، خواهش می‌کنم برای هر نوع تعرض نسبت به حجاب بانوی مسلمان و مومن، بسیار سختگیرانه مواجه شوند. ما برای این ارزش بزرگ جانمان را گذاشتیم و جوانان ما خون دادند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.